måndag 11 juni 2012

Sommartecken!



Ett sommartecken är ju självklart, skolavslutningen och shorts.
Till barnens skolavslutning sydde jag i år kläder med färgen vinröd som en röd tråd.


Tyget till skjortan kommer ifrån TYGPYSSLING och heter red baba, den är sydd i en modell som heter ART CAMP från Ottobre nr 3/2011.
Tyget till shortsen kommer ifrån gömmorna och är lite tvär elastiskt, jag hade egentligen köpt vinrött jeans tyg från samma ställe men jag tyckte det blev för tjockt.
Modellen till shortsen är hämtade från samma nummer men ändrade något!









Skjortan var en ny erfarenhet med sprundet och knäppningen istället för helknäppt som jag brukar sy, jag blev nöjd.
Det är ju lite extra pillrigt att sy helknäppt med alla rutorna, så detta blev ett perfekt alternativ!
Vinröda lite fyrkantiga pärlemoknappar blev pricken över i-et, de kommer ifrån SYKNUTEN.




Shortsen fick fickor både fram och bak med resår i linningen, men häller är ett måste så man kan ha skärp.

Det var del ett i skolavslutnings följetången, ha en skön och solig kväll!/Åsa

3 kommentarer:

  1. så snyggt! Skjortan är ju helt otroligt snygg, snyggt tyg och den ser extremt välsydd ut!

    SvaraRadera
  2. Stilig kille! Håller med Åsa, ser otroligt välsytt ut!!!!

    SvaraRadera
  3. Det blev verkligen superfint och så välsytt!! :)

    SvaraRadera