onsdag 6 juni 2012

Petite fee!



Resterna av sweatshirt tyget från föregående inlägg räckte till en liten västklänning till Lillpys.
Jag hittade denna modellen i Ottobre nr 1/2001 och den heter Petite fee.
En jättebra modell om man har långa smala remsor kvar av ett tyg.




Klänningen har mudd i midjan och sitter därför perfekt, jag tycker att den blev pricken över i:et om man vill bli riktigt gåbortsfin i trafikmärkets kläderna jag sydde till Lillpys för ett tag sedan.
Det enda negativa med klänningen blev tryckknapparna, jag hade inte så många hemma att välja på så det fick bli silvriga.
Jag måste nog beställa färgade från 3exter, är det någon som har erfarenhet av dom?
Nu är jag nästan oxå klar med skolavslutningskläderna, bara några knapphål kvar.

3 kommentarer:

  1. Den modellen har jag också tittat på, men min 14 månaders måste nog upp på benen först! Lättmatchat när den är enfärgad. Superfin!

    SvaraRadera