torsdag 7 juni 2012

Födelsedags present!



I går var vi och firade kill kusinens födelse dag, han fyllde 8 år på självaste nationaldagen!
I fjol fick han det här setet.
Och med risk för upprepningar fick han ett liknande i år.
Shortsen har inte riktigt samma resår i midjan annars är dom nog identiska, men röda!
Tröjan däremot är ju min favorit raglan modell som jag ofta syr till egna sonen som den här.
Campanen som tröjan är sydd i är ju helt underbar, går att tvätta hur många gånger som helst och ser ändå helt oanvänd ut!




Shortsen är sydda i ett byx tyg från stoff & stil, hade en liten bit men det räckte inte riktigt så jag klippte itu ett par byxor som jag sytt till mig själv och aldrig använt(de har bara hängt i garderoben ett par år).
En applikation i form av ett F fick pryda framsidan(första bokstaven i hans namn).


Applikationen är gjord i muddväv och dit sydd med förstärkt raksöm, ditsatt med vlisofix och på baksidan har jag använt stabilisator för att undvika töjning under sömmnaden!
Jag tycker det är svårt med rött, både att fotografera så att det blir bra men även att hitta exakt rätt nyans.


Denna var åt det blåa hållet och som tur var hade jag en liten bit mudd i den nyansen, helt perfekt!
Tyget till shortsen kommer ifrån S&S, campanen kommer ifrån Neanobelle och muddväv och vlisofix kommer ifrån Syknuten.

Och äntligen är skolavslutningskläderna klara, sydde i de sista knapparna i går kväll, efter kalaset.
Hörs i morgon......../Åsa

2 kommentarer: