söndag 17 april 2011

Påskäggsgodis nr 2



Nu är klänning nr två färdig, den till 5½-åringen.

Hon har själv bestämt att hon ville ha något i detta tyget, och visst är det underbart!

Klätterapor från Mjuka tyger ett fantastiskt tyg i jersey, designat av Johanna Ahlard.

Ibland känns det som hon har designat alla mina barns kläder med hjälp av hennes fantastiska mönster som sedan blir till tyg hos fantastiskt flitiga företagare.

Jag såg att det skulle komma bambi tyg hos znook, hur ska jag kunna hålla fingrarna borta ifrån det?

Samma som i föregående inlägg annars, kantade denna diskret med brun muddväv från Syknuten i Förslöv.

Nästa klänning kommer att vara till 10½-åringen, den blir gul.................................


Ha dé gott/Åsa

5 kommentarer:

  1. Söt. En riktig busklänning. Jag tycker att tyget inbjuder på spring och lek.

    SvaraRadera
  2. Så fin klänning! Visst finns det en uppsjö av fina Johanna tyger att köpa och man vill bara ha dem alla:) Mitt största problem är att tjejerna börjar tycka de flesta tygerna är barnsliga så vem ska jag nu sy söta klänningar åt?! Tur att lilleman fortf är nöjd med allt jag syr!

    SvaraRadera
  3. Vad fin, ångrar att jag inte köpte av det tyget på Syfesstivalen! Lite av rådjurstyget kommer det bli iaf!

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa, grattis till tillökningen! Ha en riktigt fin påsk! Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Å så fin den är:) Det är så kul att se plagg med motiven på inte bara databilder. Så tack för titten, det är superkul för mig att se!

    SvaraRadera