måndag 4 april 2011

Födelsedagsklänningar!






Nu var det dags för årets första kusinfödelsedagsfest, tre små tjejer fyllde två år häromdagen.

Klänningar fick det bli, lika men ändå olika.

Jag har sytt denna modellen tidigare till mina egna tjejer och gillar den jättemycket, den har ganska lång användningstid oxå för man kan justera knapparna ganska mycket.

Mönstret kommer som vanligt från Ottobre, dom är sydda i stl 86.

Tygerna hade jag hemma, det gul rutiga kommer ifrån tygpyssling, det ljust blommiga från Syknuten och det med orange i kommer ifrån Tradera(min favorit).

Jag valde samma knappar till alla tre klänningarna dom kommer oxå ifrån Syknuten i Förslöv.

Jag har inte sytt några tröjor att ha under utan beställde istället vars en ljusgul t-shirt ifrån H&M(tiden räckte inte till).

Nu är det bara att invänta sommarvärmen, så att dom kommer till användning!


På återseende.........../Åsa

8 kommentarer:

  1. Härligt somriga, ursöt modell!

    SvaraRadera
  2. Så underbara! Fina tyger!!

    SvaraRadera
  3. Verkligen söta små klänningar!

    SvaraRadera
  4. Vilka jättefina! Kul med tre likadana - och ändå inte likadana! Blir lite sugen på att testa till i sommar också. Minns du vilket nummer?

    SvaraRadera
  5. Underbart söta klänningar!!

    SvaraRadera
  6. De flickorna måste ha blivit glada!

    SvaraRadera
  7. Oj så fina! Gillade de glada blommiga tygerna.
    Modellen var riktigt fin, vilket nummer kommer den ifrån? Kanske man ska sätta sig lite vid symaskinen igen snart?

    Sonen vaknade tidigt imorse och jag har surfat runt på tyger men hejdade mig i sista sekund för jag har ju lovat mig själv att jag måste sy lite av de tyger jag redan har. Men varför är det så svårt? Man är mer sugen att beställa nytt och sy av de istället.

    /Kram

    SvaraRadera