fredag 5 juli 2013

Recyclat spjälskydd!

Det blev väl piffigt!
Nu får jag nu sy några enfärgade påslakanset.
Min äldsta dotter på snart 13 år har varit snäll och målat om en gammal utdragsspjälsäng som vi brukar ha på nedervåningen den första tiden, för att slippa springa upp där uppe hela tiden.
Före

Efter
Till den har jag använt mig av ett spjälskydd från brio i naturvitt, trots att
det varit för långt.
Nu har det varit tvättat många gånger och det såg för taskigt ut, så jag var bara tvungen att piffa till det lite.
Började med att klippa av det så det blev till rätt längd, klippte av knytbanden(tänkte att de kunde funka bra när hängarna till kökshanddukarna går av).
Sen sydde jag en lång tygtub av ett gammalt retrotyg som jag fyndat på tradera, i fina blåa nyanser.
vek in och sydde in ändarna(kortsidorna).
Köpte nya matchande blåa bomullsband och sydde fast, gjorde vertikala stickningar ca var 15 cm för att hålla tyget på plats.
Det blev nice, jag är jättenöjd!

Ytterligare ett projekt som är avslutat, skönt!
Har några till att beta av känner jag;).

Det är oxå ett plus att man betar av lite tyg från tyggömmorna.
Ha en skön kväll./Åsa





2 kommentarer:

  1. Grymt snyggt!
    Mysigt med bebis!!

    SvaraRadera
  2. Jättefint!! Snyggt retro tyg.Kanon att göra om istället för att köpa nytt.Kram jenny

    SvaraRadera