söndag 7 juli 2013

Pyjamas till skruttan!

Piffigt med det randiga på diagonalen, tycker jag.
När jag i våras skulle göra mig av med lite gamla tyger fick jag för mig att sy en pyjamas till dotter nr 3 på snart 6 år.
Hittade ett mönster i allt om handarbete på linne och boxertrosa det passar henne för hon är ganska varmblodig av sig.
Rosa jerseytyg från gömmorna kantad med en bit randig trikå i ett tvivelaktigt material(kändes som det var mycket syntet i det) som jag ärvt av min faster.

Skruttans hjärta......

Och ett likadant på shortsen!
Allting hade blivit jättebra om inte jerseyn varit så stum och den randiga trikån så oelastisk.
Sydde till 6 år, den satt som ett korvskinn, men hon älskar den och jag har tvättat den hur många gånger som helst.
Så nu vet jag att jag ska sy den i interlock nästa gång och öka sidsömmarna på linnet 1 cm och bredda shortsen något, för jag vet att hon vill ha fler pyjamasar i samma modell.

Applikationen i form av ett hjärta har hon ritat själv och det är ju ganska kul.
Vi får hoppas att jag lyckas bättre med nästa pyjamas.................

Virkad blomma på frihand....

Lite trött fotomodell!
Det blev även tyg över till en mössa till minstingen, med en virkad blomma på!

Vi hörs!/Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar