onsdag 28 september 2011

Stjärn mössa till lillpys!

Första mössan ut, till lillpys jacka i förregående inlägg blev en "stjärnmössa".
Jag har sytt flera likadana förr, men det var längesedan.
Mönstret kommer ifrån Ottobre nr:4/2002  jättegammalt nummer, men jag har köpt dom sedan de började säljas i Sverige.
Fanns bara från stl 48 och uppåt, men jag förminskade det lite grann.
Jättesöt modell tycker jag, passar bra att sy i fleece.
Jag har fodrat mössan med en tunn interlock i ljusblått från Hilco, köpt hos neanobelle.
Den blåa fleecen kommer ifrån syknuten i Förslöv.
Jag förstärkte "toppen och stjärnspetsarna" med vlisselin.
Modellen är verkligen enkel att sy, men ger ett arbetat intryck.
Som ni ser har jag skarvat mössan mitt upp på, fick hjärnsläpp när jag köpte tyg(det blev lite lite).
Snart kommer det en mössa till........................
Ha de bra!/Åsa
Ser att jag missat sy på namnlappen.........................

6 kommentarer: