tisdag 6 september 2011

Sonen 9 år!

Till sonens födelsedag sydde jag en ny outfit, det blev långshorts och t-shirt.
Samma mönster till shortsen som till skolavslutningskläderna, snyggt med insnitten på benen tycker jag.
T-shirten är den tidigare prövade slimfit från Otttobre.
Fyra av barnen fyller år emellan 15 augusti och 14 november, så det är mycket kalas nu(flytt av sysaker hela tiden).
Detr brukar vara sommar lite längre här nere i skåne, men inte i år så det var nog i kallaste laget med shorts till födelsedagen.
Byxorna är sydda i easy cotton från Tygpyssling och Gissa djuren är ju från Znook.
Sybehör kommer ifrån Syknuten i Förslöv.


Nu är där bara pyttelite kvar av det bruna tyget och av gissa djuren så det blir nog ett inlägg till om det!
Jag tycker om när ett tyg verkligen tar slut och har kunnat användas till mycket.
Ha en bra dag!/Åsa

6 kommentarer:

  1. Grattis till 9-åringen! Jättesnyggt!

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt, gillar också shortsmodellen med sina insnitt!

    Är lite avundsjuk på dig som hann beställa gissa djuren i den här färgställningen innan det tog slut. Du har verkligen sytt mycket fint av det!

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott! :)
    Hmm....jag tänkte inte på det där att lösa kuddar kan kastas omkring hit och dit. Jag har bara några stycken i soffan uppe och de används ibland till koj-bygge.
    Men då är det ju i alla fall tur att man har "fyndat" dem och inte betalat så mycket pengar för dem.

    Jag håller med föregående inlägg, jag skulle också velat haft gissa djuren i den där färgställningen!
    Jag är så sugen på att sy så jag snart blir tokig och nu ska symaskinerna ner i kartonger och jag vet inte när de kommer upp igen. Suck!

    Många kramar från mig!

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt! Namnlappen gör sig verkligen jättefint till tyget :D

    SvaraRadera
  5. Grattis! Så snygg han är i kläderna :-)

    /singh skapar

    SvaraRadera