fredag 3 juni 2011

Födelsedags dax för kusinen!



Barnens kusin fyller 7 år på självaste nationaldagen, så det är dax för födelsedagspresent igen!
Av barnens alla sju kusiner och mina egna fem barn finns det bara två killar, så det är lite extra roligt att hitta på något då.

Jag har sytt en t-shirt ur senaste ottobre numret i slim fit, Campan, mudd och velouren till applikationen kommer ifrån Neanobelle.

Campanen är helt fantastisk att sy i, finns inget bättre, Hilcos mudd däremot är inte en favorit(tycker där är för dålig elastisitet i den).

Bilden på hunden är av ritad på vlisofix, sedan struken på velouren.
Sedan stryker man fast delarna på framstycket och sicksackar runt delarna, knappar till ögon och nos.

Hittade en tyg i gömmorna som passade perfekt till, ett "safari"tyg som jag tvättat innan för att få rätt slitna effekt.

Det fick bli ett par bermudas shorts till, gammalt av ritat mönster som jag använt till min egen kille(gillar modellen).

Det blev en bra kombo, jag tycker den ljusgröna färgen i Campanen piffar upp den annars lite dystrare mörkgröna färgen.

Nu måste jag återgå till att sy skolavslutnings kläder!

Ha en bra Fredag!/Åsa

4 kommentarer:

  1. Vilket jättefint set. Jag kan bara tänka mig hur uppskattat det måste vara.

    SvaraRadera
  2. Åååå, vilken söt hund!! Jättefin tröja.

    SvaraRadera
  3. Wow, vilket jättefint set!
    Håller med dig om att den ljusgröna färgen är snygg till det mörkgröna. Väldigt lyckad kombo tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Härligt set, hunden är så fin!

    //Lina

    SvaraRadera