torsdag 10 februari 2011

Min första body!







Nu har jag gått en vecka över tiden och väntan börjar bli lång, speciellt för syskonen!
Tänkte passa på att prova att sy en body.
Jag hittade ett mönster i Ottobre nr 3/2010, på en med kuvert öppning i halsen.
Mönstret hade kort ärm men jag ville ha lång ärm så jag bara förlängde den!

Jag hade redan köpt en halv meter gul interlock från JNY för endamålet, så det var bara att klippa till.

Tanken var att den skulle passa till dom blommiga byxorna jag sydde för längesen och den gula färgen var perfekt!

Jag ville ha brunt kant band och hade bara muddväv i rätt nyans, det hade varit bättre med interlock inser jag nu.

Det blev lite tjockt med muddväven, speciellt där man skulle sätta fast tryckknapparna!

Men för att vara första exemplaret får man väl vara nöjd!


Tack och hej leverpastej!/Åsa

5 kommentarer:

  1. Så sött setet blev! Känn dig nöjd med första bodyn, den ser jättefin ut. Det är ju lite pyssel med all bandkantning på bodys så jag undviker att sy sånna:) Så drygt att gå över tiden, varje dag brukar ju kännas som en evighet! Gick över ca 1 v med nr 2 och jag trodde nog tillslut att hon aldrig skulle titta ut men till slut så:) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jättefint set, hoppas verkligen bebin tittar ut snart:) Lycka till

    SvaraRadera
  3. Vad härligt! Nu måste bebis komma ut och testa alla fina plaggen!

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart set! Det borde locka ut bäbisen :-)

    SvaraRadera
  5. Åh förstår att väntan är jobbig, vet hur det känns! Hoppas bebis vill komma ut snart!!
    Jättefint set, och vilken fin första body!!!

    SvaraRadera