fredag 31 juli 2009

LANDSKAPSTUNIKA




Nu när hösten närmar sig, så är det dax för långärmad tröja.
I Jofotexs landskapstyg blev det därför en tunika till "M" 2 år.

Mönstret från Ottobre, stort som vanligt.

Jag har använt det för och visste att den var stor över axlarna, minska därför in totalt 2cm mitt fram och 2 cm mitt bak.

Den blev ändå ganska stor, kompenserade halsringningen genom att vidga den vid axelsömmen.
Även ärmen kortade jag med två cm, provade den i morse och den blev perfekt.

Som sagt landskapstyget från JOFOTEX, röd interlock till kantning från SYKNUTEN, Etikett från MINANAMNBAND.

Mönster, omändrat Ottobre.

Nu till nästa projekt!
/Åsa

P.S Jag tror det blir lite fler babykläder i unisex klassen D.S










2 kommentarer:

  1. Jätte fin.Tycker landkaps tyget blir så fint med rött.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Fin! Tänk, jaghar ett par meter av det tyget och har bara klippt till 2 mössor än så länge. Jag vet inte vad jag vill göra av det. Skulle gärna göra ett par tights till 3 åringen men inget får sitta åt på henne.

    SvaraRadera