torsdag 7 januari 2010

Baby leggings till salu!















Jag har sytt tre par babyleggings i velour.
Sydde i stl 74, storlekarna brukar vara stora så jag tänkte att dom kunde passa till tre stycken ett års presenter.
När jag sytt färdigt alla tre paren, tyckte jag att dom såg små ut!
Midjemåttet är ca 42 cm, och enl Ottobres mått tabell ska en ett åring ha ca 50 cm i midjan.
Ringde mamman och kollade måtten, dom kommer att vara för små om tre månader när dom små liven fyller ett år.
Så nu kommer jag att sy något helt annat till deras ett års dag istället.
Är någon intresserad av ett eller flera par leggings så går det bra att höra av sig.


Midjemått 42 cm(fast resår)
Ytterbenlängd ca 38 cm


Skulle kalla det för stl 68 istället för stl 74.
Velour är ju inte så töjbart, så kanske man skulle sytt en storlek större istället.


Jag kommer att lägga ut matchande tröjor som hör till, men jag tror inte jag hinner denna veckan.


Pris: 150:-/par


Maila mig vid intresse!





Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar