lördag 1 mars 2014

Sommarklänning!



Denna klänningen sydde jag efter en favoritklänning som kusinen hade, det skulle vara "kryss" i ryggen.
Nu var orginalklänningen sydd i jersey, så det var ju inte helt lätt att göra om mönstret till att passa ett stumt tyg.
Det var bara till att möta och rita, nu skulle det ju bli en födelsedagspresent så det gick ju inte att prova hellre.
Justerbara axelband
Tyget är från Hilco och det är ganska tunt, därför sydde jag överdelen dubbel.
Insidan
Resultatet blev över förväntan, jag har aldrig sytt sådana axelband innan.
En liten brodyr i fållen
Avslutade hela projektet med en smal brodyr i fållen i naturvitt, det blev riktigt sött.
Men visst är det svårt att sy nytt efter något gammalt om man inte får klippa itu plagget!

Nu sydde jag ju denna klänningen i maj ifjol och nu blir jag ju lite sugen på att sy lite klänningar när man ser bilderna;).

Åsa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar