måndag 24 februari 2014

Hjalmars nya kläder!

Hjalmars nya kläder.....
Jag sydde detta setet till Hjalmars 6 månaders fotografering, raglanbody från ottobre och muddisar efter eget mönster.
Plockade upp tyget som "revärer" i byxorna, tyckte att det blev lite "rally".
När jag syr muddisar i vanlig jersey, så använder jag inte mudd i midja eller i benslut utan använder jersey där oxå.
Hela setet!

Använder man sig av en jersey i bra kvalité så blir resultatet superbra, tvätt efter tvätt efter tvätt.....
Här har jag oxå kantat bodyn med den vanliga jerseyn.
Turkos jersey från Znok och harlequin mönstrad jaersey från Liandlo.
Overlocktråd i perfekt färg från Tygpyssling.
Lekvänliga kläder som håller längre än de passar barnet;).
In action!

Nu blev ju inte Hjalmar fotograferad i kläderna, utan jag ångrade mig i sista stund och tog hans röda julkläder istället( kanske gör ett inlägg om de imorgon).
Underbart soligt idag, passa på och njut:)
/Åsa

2 kommentarer:

  1. Så fina! Så mysigt med en bebis!!!

    SvaraRadera
  2. Har jag helt missat en ny liten lillebror!? Han är jo underbar! Grattis! och jättefin i kläderna. I dag vabbar jag och ritar och klipper och planerar! Härligt.

    SvaraRadera