lördag 20 oktober 2012

Ett farmor set!




En arbetskamrat till mig har blivit farmor, det måste ju firas!
Kunde inte låta bli att sy ett litet 2 månaders set med fuskomlottbody, haremsbyxor och en liten mössa.
Tygvalet föll på sköldpadstyget från minasmå, underbar kvalité.
Det röda i tyget är dock inte helt lätt matchat, men hittade en bit viscosejersey från Hilco i gömmorna( möjligt att det är interlock oxå).
Det hade i alla fall fint fall så det passade bra till haremsbyxor!

Alla mönster kommer ifrån Ottobre, längtar efter deras nya nummer nu(kommer väl snart!).

Sköldpadstyg från minasmå( butiken har tyvärr upphört).
Hilco viscosejersey från Neanobelle.
Tryckknappar från 3exter.
Kameran är full med kort på producerade plagg, tyvärr har jag inte kommit till skott att blogga om dem.

Men idag är det ju lördag och efter barnkalas, simskola och hockey match, så ska vi nog hinna sy lite
( när stora tjejens två övernattnings kompisar åkt hem).

Nu är det ju inte jag som ska ha barnkalas, bara skjutsa hit och dit och det är ju faktiskt mannen som åker med två av barnen till simskolan och en kompis mamma till grabben som tar med sonen på hockey matchen.
Jag tror nog att jag kan kalla mig koordinator eller kanske logistiker i dag, det hörs väl bra.

Ha en trevlig dag!/Åsa




4 kommentarer:

  1. fint, älskar det där mönstret o färgen.... och kvalitén¨på tyget är ju kanon!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad snyggt, jag fick verkligen retro-vibbar av detta, tror jag haft nåt plagg som liknar det tyget till mina barn (hade mycket arv-kläder sen deras pappa var liten ;o))

    SvaraRadera
  3. Å så fint! Jag älskar också de sköldpaddorna. Och den svårmatchade färgen!

    SvaraRadera
  4. Så fint o vilket fint tyg. Om jag skulle försöka få ihop något till barnbarnet. Trevlig helg!

    SvaraRadera