onsdag 30 maj 2012

Klänning till mig!



I förra numret från Ottobre med vuxenkläder, så fanns denna klänningen med.
Modellen är ärmlös, egentligen inte min favorit modell.
Man skulle ha mönstret på diagonalen av tyget för extra elastisitet, så jag var tvungen att testa.
Jag blev inte alls nöjd med ärmhål och halringning, de blev väldigt bukliga och satt inte alls snyggt när tyget var tillklippt på "skådden".
Men nedanför ärmhålen satt klänningen perfekt.
Då kom jag på att jag kunde dra i en smal resår i stickningarna runt ärmhål och halsringning istället för att kasta eländet.
Klänningen var ju ändå en prototyp sydd i en gammal loppis gardin.
Och det funkade, den satt perfekt och det blev i alla fall en klänning som jag kan springa hemma med.


Tyget är ganska snyggt annars, somrigt och soligt.
Sytt ännu mer till mig själv, så det kommer mer...
Klänningen passar väl in under Åsa`s Återbruk!
Har även sytt en tunika i ett återanvänt påslakan, den blev kanon(ska bra fotta den).


En sneakpeak på barnens skolavslutningskläder, i år blev det vinrött......

Allt bra kexchoklad./Åsa

2 kommentarer: