söndag 23 oktober 2011

Pyjamas till sonen!

Nu var det äntligen dax för sonen att få en pyjamas, modellen är hämtad från ottobre nr 4/2005.
Ursprungsmönstret hade lång ärm och långa ben, men han är ganska varm av sig, så  jag kapade både ärmar och ben.
Den är sydd i fordonstyget från Mjuka tyger och den gröna singeljersyn kommer ifrån Jny.
Jag hade ingen grön mudd som passade så jag gjorde halslinningen i jersey, det funkade fint.


Första v-ringningen jag gjort och den blev inte så lyckad, men jag gillar modellen och han behöver fler pyjamasar så där finns chans att öva sig!

Nu är det så att jag skulle vilja ha tag i Snurriga sniglar i det röd/blå trycket, finns det någon som skulle vilja byta mot fordonstyget i turkost/svart eller grönt/grönt, jag har oxå orange/orange.
Maila mig i så fall på kotten456@telia.com.

Vi hörs........................../Åsa

1 kommentar:

  1. Men Åsa! Nu får vi se till att ta en fika tillssammans, vi kan inte bo så nära utan att träffas, höstlöv? biblan? say yes!

    SvaraRadera