lördag 8 januari 2011

Baby projekt nr:1











En babysitter är ju alltid bra att ha, eller hur?
Den vi hade till barn nummer fyra var köpt på loppis och kastades efter användandet.
Nu var jag nere på loppisbutiken häromdan hittade jag en ny, men den var i bedrövligt skick.
En kul grej var att "lek-ramen" fanns kvar, det avgjorde saken.

För 20:- var sittern min, vi släpade hem den i pulkan.

Jag gillar inte dom nya modellerna som mer är som vaggor, barnet ligger mer ner i dom tycker jag.
Det är klart Babybjörn har någon gammal modell har jag sett, men den kostade nästan 700:-.

Jag sprättade isär alla delar och klippte ut nya i ett gammalt tyg jag köpt för längesedan för 20:- på en ut försäljning, ett stadigt bomullstyg.

Insidan av "byxdelen" fick bli i ett enfärgat svart tyg.

Jag hade tänkt att återanvända spännet, men det var ju vitt, eller hade nog varit vitt en gång i tiden och när jag skulle öppna det så gick det i sönder.

Jag köpte ett nytt liknande på Syknuten i Förslöv.

Det var ingen avancerad sömmnad, bara att sy ihop som det satt innan.

Resultatet blev bra mycket bättre än det var innan!
Kostnad för hela kalaset blev 20+19:50=39:50


Trevlig helg!/Åsa




3 kommentarer:

  1. Vad snygg den blev! Helt klart värd 39:50! =)

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig makeover! Så borde man göra med fler saker. Billigt, snyggt och miljövänligt!

    SvaraRadera
  3. Åh, det där har jag funderat på med! Vår babysitter är rätt trist, men jag får liksom inte tummen ur, hehe.

    Men nu när jag ser din fina omfixning så blir jag lite sugen på att ta tag i projektet här hemma med! Vad kul att lekgrejjerna var kvar, förresten :)

    SvaraRadera