söndag 4 juli 2010

"H"´s skolavslutnings skjorta!











Naturligtvis sydde jag en skjorta till "H"´s byxor till skol avslutningen.
Oxå den från senaste numret av Ottobre, det är nog det bästa skjortmönstret jag hittat på länge.
Den är sydd i ett tunt linnetyg, svalt och skönt.
Eftersom det skulle vara en utanpåskjorta så sydde jag slitsar i sidorna.
Som sagt jättebra mönster, lättsytt även kragen!
Använde bruna knappar för att matcha byxorna.
Jag blev jättenöjd, det blev sonen oxå!

Det har tagit lite tid att visa skol avslutningskläderna, men det beror på att jag missade att fotografer allt innan.
Mitt tvättberg har varit enormt och skol avslutningkläderna hamnade längst ner, men nu tittar dom fram så jag kan fotografera dom.
Fortsättning följer........................

Åsa

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är, skjortan ser superfin ut! Kul att även sonen är så nöjd!

    SvaraRadera
  2. Jättefin skjorta! Vad duktig du är som ger dig på att sy skjortor. Håller med om att den ser välgjord ut. Ska bli kul att se resten av skolavslutningskläderna...

    SvaraRadera