lördag 26 juni 2010

Skolavslutning!











Nu äntligen kommer mina inlägg om skolavslutningskläderna, har inte riktigt orkat.

Men symasknen har inte stått stilla som man kan tro!

Jag tänkte börja med att visa "H":s outfit, vi börjar med byxorna!

Mönstet kommer ifrån senaste nummret av Ottobre, ett par halvlånga byxor som jag har ändrat lite på i modellen.

Eftersom han skulle ha en utanpåskjorta så tyckte jag det var okej med resår i midjan, annars så tycker jag det är snyggast med fast linning.

Jag har provat så många gånger att sy med fast linning och stoppat ner hans skjorta byxorna och satt bälte i linningen, men efter 5 min så är skjortan utanför och skrynkligar än någonsin.
Byxornada i stl 122, och dom satt perfekt.

I nederkanten på byxorna sydde jag en kanal som jag drog en dragsko i, sydd i samma tyg som byxorna.

Tyget är ett bommullstyg som kommer från Syknuten, ganska stadigt och det skrynklar inte mycket.

Den bruna nyansen matchar det blommiga tyget som tjejerna har i sina klänningar.
Återkommer snart med skjortan, ska bara tvätta den först!


Ha en bra helg!/Åsa





3 kommentarer:

  1. Ser jättefina ut. Ska bli spännande att se vad han ska ha till!

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Jag är sugen på att prova på att sy med kanal med dragsko nedtill också!

    SvaraRadera