onsdag 12 maj 2010

Babykofta!













Här kommer ett beställningsjobb, en liten babykofta.


Den är sydd i stl 68, men passar nog 68-74 skulle jag tro.


Eftersom grönt var en poppis färg, fick det bli det gröna fordonstyget från Mjuka tyger.


Mönster från Ottobre nr 3/2003, justerat bredden i mönstret något,


Jag sydde två koftor, en enfärgad och en i mönstat och andvände den enfärgade som foder.

Jag tycker tyget är för tunt till kofta annars.


Jag kantade även med den enfärgade jersyn och stickade ner sömsmånen med sick sack.


En applikation i form av en stjärna fastsydd med röd sy tråd under översta tryckknappen fick bli en kul detalj.


Denna koftan är verkligen en favorit modell här i huset, det kommer att bli fler.


Nu ska jag ge mig i kast med nästa babyset, ska bara välja tyg..............



Vi hörs/Åsa

2 kommentarer:

  1. Jättefin kofta!
    Jag har det tyget i turkost och rosa men det gröna ser verkligen superfint ut.
    Varför kan man inte ha råd att köpa alla färger? :D
    Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. ÅÅH så söt. Älskar grönt. Den blev jättefin.

    SvaraRadera