söndag 17 januari 2010

Ett vågat inlägg!










Jag som så många andra har väl inte kunnat låta bli att köpa några meter av JNY:s vågade kollektion.

Själv föll jag för det turkosa och det gröna.

Tyget är otroligt brett, så jag fick ut en tunika i stl 134 på en längd.

Och till tightsen gick där så klart en längd, men jag kan få ut ett par till bredvid.

Äldsta dottern på 9 år föll direkt för det turkosa, så hon fick det första plaggen i dessa underbara tyger.

Mönstret är från Ottobre nr 6/2007, har justerat mönstret något, dragit av 2cm mitt fram och mitt bak.

Skippa sömsmånen i ärmhålen, samt ringade ur halsen något.
Det passade perfekt, men där är inget att växa i!

Hon har skjutit på så i längd att jag inte hunnit med, men där är ju flera syrror som kan ärva sen!

Halsen kantade jag med vanlig mudd från Syknuten.

Det finns några som undrat hur jag gör mina bandkantningar i jersey, det kommer jag att visa i ett senare inlägg.

Men imorgon kommer det att bli babykläder, något randigt och frotté från 70-talet!


En riktig cliffhanger!


Ha dé gott!/Åsa

6 kommentarer:

  1. Den blev jättefin, sån skulle jag vilja ha själv =)!! Härliga färger i tygerna!

    SvaraRadera
  2. Jätte fint! Har oxå beställt det tyget till min tjej som är 8 1/2. Hoppas att det är på ingående för nu blev jag verkligen sugen:)

    SvaraRadera
  3. Ville bara passa på att tacka för dina snälla kommentarer! :)

    SvaraRadera
  4. Kika in i min blogg, du har fått en utmärkelse! =)

    SvaraRadera
  5. Det där med att köpa tyg är helt underbart. Har också svårt för att motstå fina tyger fastän jag inte vet vad jag ska ha det till. Ser fram emot att läsa om hur du kantbandar med jersey.

    SvaraRadera