söndag 11 oktober 2009

Ny kjol


Denna kjolen tänkte jag sy i våras till min stora tjej på snart 9 år.

Men påsen med stuvbiten och bandet blev liggande i ett skåp, och i förrgår hittade jag den.

Så nu fick det bli en höstkjol istället.

Modellen är enkel, men banden och spetsen gör sitt.

Mönster från Ottobre nr 1/2009, band och tyg från Syknuten.

Som sagt enkel och snabbsydd modell, Fickorna tog nog längst tid men resultatet blev lyckat.

Nu får vi se om dottern tycker likadant när hon vaknar!
Jag ser att bilden inte blev den bästa, men det var mitt i natten!


Allt gott/ Åsa

7 kommentarer:

  1. Åh så underbar och välsydd!!

    SvaraRadera
  2. Superfin kjol!! Vilket material är det i tyget?

    SvaraRadera
  3. Fant siden din fra Retro Elephant sin side. Utrolig masse fint du lager! Jeg har også tenkt å sy et skjørt etter dette mønsteret, men har ikke funnet helt stoffet og båndene jeg vil ha. Dette var i allefall nydelig!

    SvaraRadera
  4. Oj, så söt kjol!! Jättefin....
    /Sara, Sydrömmar

    SvaraRadera
  5. O, jättesöt! Blir nog storfavorit hos dottern!

    SvaraRadera
  6. Jättefin kjol! Jag har också varit sugen på att sy den modellen. Är så söt.

    SvaraRadera
  7. Så fin! Ser verkligen jätteproffsig ut :-) Roligt att du är med och tävlar i min blogg!

    SvaraRadera